söndag 16 december 2018

Libapizza



Liba pizza är verkligen något jag rekommenderar till helgmyset!
Billig i sp och super duper god :)
Man väljer själv tillbehör och topping, jag föredrar tonfisk och rödlök.

Libapizza - Tonfisk

Libabröd 
passerade tomater
oregano 
lökpulver
Salt o peppar
Tonfisk
Rödlök
Riven ost

Gör så här: 

Sätt ugnen på 225 grader. 
Lägg ett libabröd på ett bakplåtspapper på en plåt.
(går jättebra att ha libabröden i frysen, tinar på nolltid)
Blanda passerade tomater med lite oregano, lökpulver, salt och svartpeppar.
Bredd tomatsåsen på brödet beroende på hur mycket du vill ha på.
Sedan väljer du vad du vill ha på din pizza, i mitt fall blir det oftast tonfisk och rödlök :)
Min sambo kör klippt påläggsskinka och champinjoner.
Fördela riven ost över pizzan och skjuts in i ugnen cirka 5-6 minuter.
Enklare än så går inte, plus att det blir super gott.

MUMS!

Jag räknar 1litet libabröd plus 6 msk mager riven ost så för mig blir det 
6 Sp för denna läckerheten :)