torsdag 14 februari 2019

Kärleksmums



Här har ni mitt recept på Kärleksmums.
Eftersom det är Alla hjärtans Dag så vill jag önska er alla en toppen mysig dag med massa kärlek.
Formen är inköpt från Ikea (59:-)

Kakan ger 3 sp/bit

10-12 bitar

3 hela ägg
3 äggulor
50g Bregott mellan
2 msk Larsa Yoguhurt 0%
1 ½ dl sötströ/lättströ
2½ msk Kakao
1 tsk vaniljpulver
2 tsk Bakpulver
2 dl Vetemjöl
(går även att använda 2 skopor Kasein choklad/kladdkaka)

Glasyr:
200 g philadelphia Light
2 äggulor
50g bregott mellan
1,5 dl lättströ
2 msk Kakao
1 tsk vaniljpulver
1-2 msk starkt kaffe

kokosflingor

Gör så här:

Sätt ugnen på 175 grader.
(varmluft 150 grader)
Vispa de hela äggen poröst.
Blanda ner sötströ, vanilpulver och kakao.
Blanda mjöl och bakpulver i en bunke och rör ner.
Blanda sist ner smöret, yoghurt och äggulorna, rör snabbt ihop.
Smöra en form, jag använder mig av silikonform då slipper jag smöra.
Häll i smeten och grädda mitt i ugnen cirka 20-25 minuter.
(jag körde min exakt 24 minuter)
Låt svalna.

Vispa phiadelphia, smör, lättströ och vaniljpulver till en slät smet med elvisp, blanda sedan i kakao.
Vispa sedan ner en äggula i taget.
Till sist vispar du ner kaffe.
(jag använde mig av 1 msk)
Spritsa eller Bred krämen över den svalna kakan och strö sedan över kokos. Ställ kakan i kylen 30 minuter.

Massa Kärlek till er <3